Tehnologia digitală este din ce în ce mai răspândită în sistemul de educație și în viața de zi cu zi, însă nu și în cazul copiilor cu surdocecitate. Pentru ca și ei să aibă acces la o educație de calitate și să nu ”rămână în urmă”, este necesar un software (program) adaptat nevoilor lor specifice date de combinația de deficiențe de vedere și de auz.
În 2008, la inițiativa Fundației Sense Internațional România, a fost dezvoltat și aprobat de Ministerul Educației Curriculumul Național pentru Educarea Copilului cu Surdocecitate. Pentru ca și ei să aibă acces la o educație de calitate și să nu ”rămână în urmă”, este necesar un software (program) adaptat nevoilor lor specifice date de combinația de deficiențe de vedere și de auz. Prin acest proiect, curriculumul va fi tradus în limbaj de tehnologie digitală, totul în beneficiul copiilor cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple.
Versiunea finală e-Sense va fi depusă spre omologare la Ministerul Educației Naționale, astfel încât să devină un instrument ce poate fi folosit de toate școlile din țară care oferă educație copiilor cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple, dar și acasă, de copii și de familiile lor.
La auzirea cuvântului surdocecitate, mulți cred că vorbim despre oameni care nu văd și nu aud deloc. Într-adevăr, există și astfel de cazuri, însă ele sunt rare.
Cele mai multe persoane cu surdocecitate prezintă o combinație de deficiențe de văz și auz, cu diferite grade de manifestare. Surdocecitatea este o deficiență multisenzorială gravă, de cele mai multe ori asociată și cu alte tipuri de deficiențe.
Surdocecitatea generează dificultăţi majore în sfera comunicării, a accesului la informaţie, în orientare şi mobilitate.
Exercițiile din platformă au la bază experiența profesională a specialiștilor din domeniul surdocecității de la școlile partenere, combinată cu experiența comunității de tineri profesioniști și entuziaști de la Code for Romania care dezvoltă soluţii IT cu scopul de a găsi soluții la diferite probleme ce țin de oameni și societate. Astfel, a fost conceput un set de exerciții specifice ce are ca scop stimularea senzorială a copilului cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple, mai multe tipuri de exerciții de stimulare, localizare și identificare toate în acord cu Curriculum-ul ăentru educația copiilor cu surdocecitate, curriculum aprobat de Ministerul Educație Naționale.
Categoria 1 – STIMULARE
Formarea abilităților perceptive de detectare a stimulilor senzoriali şi conştientizarea prezenţei lor
Dezvoltarea atenţiei la stimulii senzoriali
Categoria 2 – LOCALIZARE
Formarea şi dezvoltarea abilităţii de localizare a stimulilor
Formarea şi dezvoltarea abilităţii de explorare şi manipulare a stimulilor
Categoria 3 – IDENTIFICARE
Formarea abilităţii de identificare a stimulilor
Formarea abilităţii de recunoaştere şi discriminare a stimulilor
Testează un exercițiu
Începe joc >Dacă ai nevoie de ajutor contactează Sense Internaţional România:
Telefon: (+40) 734.949.281
Email:
contact@esense.roWebsite:
surdocecitate.ro